diumenge, 8 de gener del 2012

V marxa BTT DE LA CELLERA DE TER 08.01.2012. la Història

El club ciclista esprint ens ha preparat un excel·lent recorregut, que juntament amb el bon esmorzar i el centenar de bikers & runners han convertit un matí fred en una gran cita de muntanya!!  
No esperava menys de la cita 2012 a la Cellera, si les darreres edicions m'ho vaig passar de conya, avui he gaudit molt més. Hem fet cim al puig d'Afrou, o casi!! i hem baixat per uns corriols molt guapos, en alguns casos massa tècnics, en tot cas revirats i divertits. Els han deixat perfecte per poder fer un matí espectacular que ni l'ha punxada en ple descens m'ha aigualit el matí.
A la prèvia de la sortida hi havia moltes cares conegudes d'Anglès i la Cellera. No hi podien faltar la gent de RADIKALBIKES com els Xevi's Ferrer, Garzón, Jose Fernandez, Dafer, Lupi, Dani entre d'altres com jo. Hem pres la sortida a les 9:38 i de seguit ja enfilàvem cara amunt... feia fred però ha passat en un tres i no res. Els primers 7km consistien en 2 puja i baixa per corriols i camins molt estrets i xulos, els he fet en 35min. Allà començaria l'eterna pujada cap al puig d'Afrou. 37min de pujada sense pauses ni descans, només la referencia d'en Lupi que òbiament perdria aviat. Tenia prou feines a seguir-lo doncs quan ens ha passat un noi, ell l'ha seguit. Doncs llavores, pim pam al meu ritme. Enguany hem fet la volta a la inversa de l'edició anterior, hem fet cim per la pista on vam baixar, i avui hem baixat algun tram de pista on es pujava l'edició anterior, millor ja que l'any passat vaig fer pujada sense parar en 55min, per l'altre costat es tarda més. Tot anava rodat, tenia un ritme molt bo per mi i estic molt content per la marxa d'avui, però la part dolenta d'avui vindria a la baixada. He tornat a punxar a mitja baixada. M'ha tocat molt els pebrots i he renegat en el seu moment però gracies a la gran baixada que he fet... fa que casi ja ho hagi oblidat! Doncs la part final de la pujada i el principi de la baixava anava amb un noi que quan he punxat m'ha deixat la manxa... he inflat i no tapava bé. Amb un roc s'ha trencat un taco de la roda de davant i no tapava el tubelless. Un altre noi m'ha deixat una càmera, però no l'he utilitzat. On reparava la roda era una zona molt freda que no toca el sol i potser costava tapar per la fred. He estat 6min fent girar la roda i inflant. He decidit baixar i em seguia perdent aire... tossut de mi he seguit fins que ha tapat, allà tocava sol i hi havia més temperatura. Duia la roda fluixa però he seguit així. Al arribar al poble desprès de 42min de baixada amb alguna pujada forta forta! hem fet un seguit de camins que costava molt de fer, les forces ja eren justes. Han estat 10min durs però per camins molt macos.
He fet un registre de 2h09min55s a 12,6km/h i una mitja de 168ppm entrant en 15a posició. Estic molt content tot hi que m'hauria agradat fer 8min menys mínim!
foto propietat de ESPAI BIKES
La volta llarga de BTT l'ha guanyat l'Arnau Maferrer (1h48min) seguit de Josep Fernandez (1h50min) i Joaquim Mallorquí (1h53min) han completat els 27,38km i 1121m asc de recorregut llarg. En dones la 1a ha registrat un meritós temps de 2h45min. Pel que fa la volta curta de BTT l'ha guanyat Miquel Bancells (1h11min), la primera dona la Mariona (2h 12min).
Pel que fa la cursa a peu el primer classificat volta llarga ha estat Albert Pinedell (2h37min), la volta curta l'ha guanyat Jordi Carboners (1h06min) i la 1a dona Ana Viñoles (1h22min).
Cal dir que és una popular i els temps son aproximats i en alguns casos poden ser erronis, agrair l'esforç de facilitar una classificació prou descent.
Properament tots els temps a www.ccesprint.com
Felicitar l'organització per fer un gran esmorzar, un gran circuit i habilitar-lo per gaudir molt amb la BTT. Fins la propera!!
Més FOTOS i gran crònica ... la que podeu llegir a: http://lacellera.com/informacions-2012/gener/09-01-2011-cursa-btt/
recorregut curt propietat d'Albert Roura:

Salut i a pedalar!!