divendres, 6 d’agost del 2010

COL du TOURMALET (2115m)-COL d' ASPIN (1490m) # Mercredi 4 Août 2010

Bonjour,
desprès de 2 dies a la France, tornem amb els deures fets i molt contents d'haver complert un repte: EL TOURMALET.
El Tourmalet és especialment conegut per la seva relació amb el Tour de França, ja que desde que es va pujar per primera vegada al 1910 s'ha convertit en uno dels ports més famosos per la duresa i per la història.
Average : 7.4 %
Distància: 17.2 km
Atura de sortida: 847 m
Altura d'arribada: 2115 m
Desnivell: 1268 m

Dimecres a les 13:17h sortíem de Bagnères de Bigorre per pujar el port desde Sainte Marie de Campan. En 42min érem a Sainte Marie de Campan. Vaig pujar el Col du Tourmalet en 1h33min28s a 10,9km/h 1255m asc. Mica en mica començava a fer un fred que pelava, els últims 5km amb una boira que et glaçava la suor, els 3 últims km va ser els més durs, en especial les 2 últimes paelles que et duien al cim. Va ser una experiència inoblidable, i per repetir!!

Fotos i més fotos al cim, un bon dinar al restaurant(menu cycle: spaguetti), segellar el tiquet pel diploma, recods a la boutique i aball que fa baixada, 24min de baixada!!!!

Al parar a Sainte Marie de Campan decidim fer el col d' Aspin...i som-hi un altre coll... el pujo en 54min els 12km 779m asc.

Average : 6.5 %
Distància: 12 km
Altura de sortida: 710 m
Altura d'arribada: 1489 m
Desnivell: 779 m
Al cim fotos i baixem en 19min el port, després ja directe a Bagnères de Bigorre que comença a fer fosc i vol ploure!!! i així és al poble ja plovia!!

font: www.climbbybike.com
fotos: www.altimetrias.net

L'any vinent ens tornarem a deixar caure per les terres de Midi-Pyrenees.

TOTES LES FOTOS:

Salut i a Pedalar!!

Paco ha dit...

Enhorabona Jordi..!!!grand champion de la montagne...!!! Veig que no perdeu el temps aquest estiu. Bones fotos y bons colls els que heu pujat.
Ens veiem.
Paco.

jORDi BAUTiSTA ha dit...

merci Paco!! una aventura IMPRESIONANT!!!!!!!!!!!
Salut i Bon estiu!!!!

tati ha dit...

Quina enveja més sana. Aquest colls mítics s´han de fer un cop a la vida. En fi, na fent...

EDU ha dit...

be... ara ja a por el tour 2011, bueno vaja crac aixo no es poca cosa, aixo es un pepinooooo, bona FITA LOGRADA
EDU.

Anònim ha dit...

ostes, quasi quasi que coincidim......nosaltres hi vam estar el dimarts per allà.....

jORDi BAUTiSTA ha dit...

Tati merci pel comentari... es un espectacle pujar el tourmalet i veure la gentada que hi va (SIGUI EN BICI, A PEU, COTXE, MOTO CARAVANA..)i com disfruta del repte i de la grandesa historica del port.

eDU merci era un repte i una il·lusió anar-hi

Beni casi ens veiem si... vem veure molts catalans x allà...ja he llegit que vau tenir moooolta pluja...jo x sort no em vai mullar gaire sinó l' últim km en arribar a Bagnères de Bigorre on erem hospedats.

Salut a tots

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.