dijous, 2 de juny del 2011

ESTARÉ AMB ELS AMICS CICLISTES LA SELVA A LA MARXA 3 NACIONS

Estaré a la marxa cicloturista 3 NACIONS
PUIGCERDÀ (Catalunya)
ANDORRA LA VELLA (Andorra)
PORTE (França)
Estaré a la marxa cicloturista 3 NACIONS. Una ruta considerada molt i molt dura per la majoria dels clistes que hi participen. No la tenia en ment fer-la aquest any, però ja que s'han donat les condicions... HI SEREM. Dic hi serem ja que m'uneixo al desplaçament que hi fan els AMICS CILISTES DE LA SELVA (Anglès). Formarem un bon grup amb moltes ganes de pedalar i patir el que no està escrit.
La ruta
s'inicia a les 8.00 Hores i se sortirà de Puigcerdà, capital de la Cerdanya, situada a 1200 m d'altura. Les 3 Nacions creua l'àmplia vall seguint el curs del riu Segre i després de passar per dos túnels, arriba a la Seu d´Urgell (700 mts). És un suau descens de 50 km en que visitarem Alp, Bellver de Cerdanya i Martinet per a després endinsar-nos al pas fronterer i entrar en terres andorranes.
Una vegada a Andorra la Vella, avituallament sòlid i liquid, per pujar el port d´Envalira (2407 m) amb un recorregut d'una longitud de 28 km. Si no plou, granissa o bufa el vent de cara, és agradable parar en els diferents avituallaments que e
s troben al port, on s'agraeixen les begudes i els "clàssics talls de meló". Coronat el port es comença el descens de 13 km fins a la frontera francesa, Pas de la Casa, per afrontar a continuació la pujada al Col de Puymorens (1915 m), última dificultat. (4km al 3,42% de desnivell superant 137m asc)Apartir del Puymorens (KM 112) queden 28 km de descens fins a Bourg Madame, amb l'arribada de Puigcerdà a la vista, s'inicien els dos últims km. en pujada per ascendir a la Vila de Puigcerdà completant el total del recorregut de 140 km

Què cal saber:
  • COMPTE els kms de Puigcerdà a La Seu d'Urgell són en baixada i el pilot va a mil per hora
  • COMPTE amb els Túnels, hi ha poca visió a dins, i cal vigilar amb les frenades
  • COMPTE amb l'ascenció de La Seu d'Urgell al Port d'ENVALIRA, és molt llarg, paciència no intenteu seguir els que van més de pressa
  • CAL DUR PARAVENTS per baixar el port d'ENVAILRA i PUYMORENTS, fins i tot a l'estiu hi fa fresca
  • Cal MENJAR i BEURE força, és una ruta llarga
  • COMPTE els últims 1,5km aprx. a Puigcerdà que hi ha una pujada dura on podem tenir un ensurt

Espero disfrutar més que patir i com sempre... No pendre mal.
Salut i a Pedalar!!
PD: Comentar que aquest diumenge 5 JUNY estaré al GRAN PREMI MASSI COPA CATALANA a LLIÇÀ d'AMUNT, ens hi veiem mainada!!

Josep ha dit...

Buena suerte campeon nos vemos.Salut