dilluns, 29 d’abril del 2013

ORBEA MONEGROS. LA MARATÓN DE LOS MONEGROS 2013

FINISHER 2013!!! ELS 115KM MÉS DURS DE LA HISTÒRIA!!!!! i amb diploma d'OR!!
Edició numero 13 de la Marató en bici de muntanya més emblemàtica de la península. Sariñena triplica la població durant la cursa on el gran ambient i el respecte per la natura centren el protagonisme.
Una edició molt dura a causa del vent, amb cops entre els 30 i 50km/h. Recorregut gairebé idèntic al 2011. 115km per pistes dures amb 2 clares ascensions: una de força dura del km33 al km42 i una altre de llarga i suau del km60 al km89. Teníem respecte per trobar un recorregut  molt enfangat i potser una cursa sota la pluja però vàrem menysprear el vent. Res de pluja, poc fang.

Per qui no coneix la cursa, val la pena acostar-s'hi algun cop a la vida. És un punt de trobada dels amants de la bicicleta de muntanya. Hi ha una gran fira amb molts expositors, hi ha 3 proves: Marató 115km, Mitja Marató 77km i la mini Marató per la canalla. Hi ha centenars de voluntaris que ajuden a organitzar un espectacle per a 6000 bikers. Finalitzada la prova hi ha un bon tiveri amb abundant cervesa, fideuà i Hamburgueses (no us perdeu les fotos de com fan la barbacoa!!). Enhorabona ORBEA MONEGROS per la Organització. Com a obsequi rebem un buff, una mini llanterna i una mini tovallola.
El gran inconvenient de la cursa és que per posicionar-te bé a la sortida t'hi has de col·loca5 1h i pico abans. Els 1000 primers classificats de l'edició anterior tenien preferència davant. Jo no! i vaig haver de sortir una mica endarrerit. Els companys Xesco i Ferna si eren davant i els vaig perdre la pista. No passa res esperar-se 1 h allà pal plantat però és que el dissabte hi feia fred i no es va poder escalfar. Sortir d'aquella manera i sense estar calent, quin desastre. Ben puntuals i amb un compte enrere de 30segons vam sortir direcció al desert. Quina passada veure les llargues pistes de sorra amb centenars de bikes per davant i per darrere, impressionant.
La primera hora la vaig fer a ritme a la caça dels companys 27,95km/h. Hi havia algun puja i baixa però sense importància el ritme era demolidor.
La segona hora va ser més lenta a 22,63km/h, el ritme no s'afluixava i seguia en persecució. Vam fer una forta ascensió de 8km al mur de Piedrafita. Seguit una llarga baixada fins al KM60.
A la tercera hora vaig trobar en Ferna amb averia per punxada i també vaig parar a l'avituallament, les forces començaven a minvar. A 23,58km/h es notava que ara duiem el vent de cares i ens esperava una llarga ascensió de 30km. A les 3h i 22min vaig caçar en Xesco i vam seguir junts fins al km86 on va parar a repostar.
La quarta hora la vaig fer a 22,85km/h el vent era molt fort i la pujada massa llarga. Les forces a parir del km 96 on vaig parar al avituallament deien prou! Però pit i collons s'havia d'arribar a Sariñena.
La última part varen ser 50minuts de calvari però sense deixar de pedalar. A 3km de meta em a tornar a a atrapar en Xesco, jo circulava a 19km/h i estava KO. Per amb moltes empentes i rodolons vaig creuar la meta 14s més tarda que ell. Molt content i molt emocionat d'arribar a meta i sobretot haver fet uns 80 primers km a gran ritme i amb una lluita contra en vent on vam guanyar nosaltres. El millor regal aquest:
Minuts més tard i ja recuperat vam explicar totes les penuries amb els companys i vam gaudir del menjar. Com feien les hamburguers?
Cal dir que durant els últims 10km maleeixes tot el que està escrit i pateixes molt i molt, però la única frase que t'has de repetir és que pots arribar al final i ho faràs. Tornarem a repetir l'experiència ja que enganxa molt.
Recorregut:

Felicitar a tots els companys, sobretot en Xesco, baixant el temps amb molta claretat. en Ferna, amb menys sort, li van deixar una roda i va poder finalitzar la prova i amb diploma d'Or.
Salut i a pedalar!!!