dilluns, 5 de març del 2012

PATIMENT al CAMPIONAT DE CATALUNYA de MARATÓ 2012 Aguilar de Segarra

Jornada agredolça en el debut a un campionat de Catalunya modalitat Marató.
Aguilar de Segarra era ahir la seu d'una cursa amb un dels recorreguts més espectaculars i canyeros que he fet mai. Anbaso i Ocisport ens van preparar una matinal de BTT que havia de ser històrica per mi. 
El recorregut era de 53km i 1600m asc. Apte per tothom, però compte que si apretaves gaire et passaria factura sí o sí!! Els circuit era clarament dividit en 5 zones. La primera molt ràpida per pistes amb alguns canvis de desnivell pronunciats fins al km16. La segona part també hi havia força pista però ja apareixien més zones lentes de corriols, alguns de baixada espectaculars. Tercera: Al km25 (avituallament de Rajadell) entre corriols, començaríem una ascensió de 10km i 600m asc, els últims 6 serien per una pista ample que pujava dur. Ràmpes entre el 6 i el 16% en acompanyarien durant els 6km. La quarta part era de baixada, havíem ascendit 600m i ara els hauríem de baixar. Doncs ho vam fer per corriols i trialeres molt guapes. A l'avituallament del km42 començava la última part i serien un seguit de puja i baixa entre pistes i caminets molt trencacames. La part final era molt dura degut al cansament acumulat.
Doncs el circuit ho tenia tot per gaudir de valent i va ser així fins al km30. Crec que els nervis em van passar factura. Havia sortit molt bé, a la parrilla estava força davant (dorçal 70). Al sonar la botzina vai arrancar al 80% i molts riders em passaven per tots llocs. Mica en mica m'aniria trobant més còmode. Eren pistes ràpides per rodar. Em passava força gent però jo anava a lo meu. Quan van arribar zones més lentes i tècniques vaig anar atrapant algú. A l'avituallemnt de Rajadell km25 vaig menjar un gel. Venien corriols de pujada i vaig afluixar el ritme, sabia que tenia 10km de pujada. Uns km més tard vaig voler menjar barreta (no tota)... però vaig anar perdent pistonada i a 3km de l'ascensió vai parar a fer les necessitats. Vaig fer cim i el cos no responia, em va venir un mal de panxa increïble, vaig anar parant per descansar. Algu no rutllava bé. Vaig fer la trialera molt malament però amb empentes i rodolons vaig arribar a l'avituallament del km42. Allà sabia que restaven dures pujades i el patiment fins el final era inevitable. Em va passar pel cap plegar mil cops, quedaven 2 avituallaments i podia plegar en qualsevol. La panxa semblava que m'explotaria, però vai anar fent. Seguit vaig trobar en Dafer que havia punxat. Doncs fins el final va ser un terrible patiment d'estomac. Em feia molta ràbia ja que de cames anava prou bé, però el malestar no em deixava pedalar. Del km 30 al 53 em van passar buff doncs uns 50 o 40 ciclistes, decepcionant totalment. Vaig entrar a meta en 3h29min02s 165é General de 199 i 34é ELIT de 38, el resultat és el de menys volia bones sensacions en una gran prova.
Molt content de poder-hi ser i poder-la acabar, però amb regust amarg pel mal paper.
Els altres resultats del "Radikalbikes-Quart de Volta" van ser els següents: en Lupi si va lluir en un 42é lloc General (2h 54min), En Joan Compte va estar molta estona en posicions davanteres, fins que molèsties a l'esquena van impedir lluitar per bones posicions, 49é General (2h 56m), Albert Roca 62é (3h), Dafer va punxar i va perdre molta estona reparant averies.
CLASSIFICACIONS
Molt bé també la Miranda Agustí amb un tiempazo 3h 10m, fent 1a SUB23 i 2a FÈMINA scratch.
Crònica de OCISPORT
Fotos de El Rodamon Cycling Group 

Ara toca pensar en Banyoles que de segur anirà millor, de tots els entrebancs aprenc alguna cosa.
Salut i a pedalar!!!